Proste narzędzie jest niby łatwe na początku i fajnie się go używa bo wszystko jest zrozumiałe i nieskomplikowane. Jednak zbyt proste – szybko ujawni swoje ograniczenia, zatrzyma twój rozwój i ograniczy ekspansję.
Poza tym każde narzędzie, którego używamy wikła nas. Na przykład jeżeli zaangażujesz się w używanie uproszczonego wielokrotnego autorespondera, będziesz używać go przez długi czas i przyzwyczaisz się do niego. Jego funkcjonalność może mocno ograniczyć twoje myślenie o podążaniu za klientem. Naprawdę szkoda czasu na wchodzenie w rozwiązanie, z którego i tak będziesz musiał zrezygnować.
Na przeniesienie wszystkich mechanizmów z prostego rozwiązania do bardziej zaawansowanego poświęcisz prawdopodobnie tyle samo czasu ile włożyłeś w implementację tego pierwszego.
Dlatego na przykład ważne jest też aby mieć wielokrotny autoresponder na własnym hostingu. Masz wówczas pełną kontrolę nad mechanizmami wysyłania wiadomości. Oczywiście wymaga to trochę większej odpowiedzialności, opieki technicznej, ale w zamian masz elastyczność.
Z perspektywy czasu, doświadczeń z e-mail marketingiem, sukcesów i wpadek – wiemy, że gdybyśmy zaczynali ponownie – zaczęlibyśmy od zaawansowanego rozwiązania. Pomimo wszystkich trudności i problemów jakie pojawiają się na początku przy wdrażaniu, będziesz dzięki temu w zupełnie innym miejscu. Nie łudź się, że zbudujesz coś większego przy pomocy narzędzi, które mają bardzo ograniczoną funkcjonalność.