Gdy zacząłem korzystać z pierwszego autorespondera, nie zastanawiałem się jaki to jest autoresponder. Ponieważ się na tym jeszcze nie znałem – wybrałem najprostszy wielokrotny autoresponder na rynku. W wielu przypadkach takie rozwiązanie może być wystarczające, ale nie w sytuacji gdy masz różne grupy produktów.
Aby mieć odpowiednią skuteczność w w marketingu, trzeba użyć zaawansowanego autorespondera, który pozwala na realizację wielu rodzajów podążania za klientem. Chodzi o to aby mieć możliwość stosowania odpowiednich metod i modeli marketingowych dla różnych grup klientów. Dzięki temu marketing emailowy będzie bardziej spersonalizowany, zindywidualizowany i dostosowany do potrzeb każdego klienta.
Tak naprawdę każdy użytkownik podąża własną ścieżka. Nie możesz więc poprzestać na jednej liście emailowej. Musisz stworzyć różne warianty podążania.
To jest jednak możliwe dopiero przy wykorzystaniu zaawansowanego autorespondera, który potrafi zarządzać wieloma listami subskrybentów, wieloma kampaniami. Dzięki rozwiązaniu, które potrafi zintegrować wszystkie listy wysyłkowe, cały marketing emailowy i podążanie za wieloma rożnymi klientami w jednym miejscu, możesz wyprzedzić swoją konkurencję o cały rok zmagań do przodu.