Jeśli chcesz mieć więcej klientów spośród osób wchodząc na strony internetowe twojej firmy, skup się na relacjach z potencjalnymi klientami. Chodzi o to, aby z firmy chcącej sprzedać swój produkt stworzyć osobistego doradcę, który doradza co dla klienta tak naprawdę jest najważniejsze.
Rób to w sposób wychodzący klientowi naprzeciw jego oczekiwaniom. Dopóki jego oczekiwania jesteś w stanie zaspokoić, dopóty podążaj za nimi i pokazuj w jaki sposób je realizujesz.
Potencjalny klient, który odwiedza twoją internetową stronę często też nie jest jeszcze w sytuacji, aby już myśleć o zakupie. On po prostu zainteresował się twoją reklamą. Może spodobała mu się jego forma, treść lub zdjęcie. Kliknął z ciekawości. Bardzo prawdopodobne, że i tak nigdy nie zostałby twoim klientem. Jeśli płacisz za kliknięcia, to oznacza, że trzeba nieco poprawić reklamę.
Ale bardzo często jest też tak, że to że teraz ta osoba nie jest nastawiona na zakup, nie oznacza, że nie kupi kiedyś w przyszłości. To czy kupi od ciebie, zależy od ciebie. Możesz po prostu stale się reklamować i liczyć na to, że znowu trafi na twoją reklamę.
A gdyby tak nie trzeba znowu się reklamować? Przynajmniej nie tam, gdzie dotychczas. Gdyby środki na reklamę można było inwestować rzadziej niż dotąd i mieć mimo wszystko efekty również w przyszłości?
Jeśli masz dobry produkt, odpowiednio dopasowaną do niego grupę docelową (lub odwrotnie: produkt do grupy), jeżeli tylko zdobędziesz zaufanie klienta, to właściwie nie musisz do niczego go przekonywać. Po prostu przy dobrych relacjach kupowanie od ciebie, powinno być naturalną konsekwencją tej relacji.
Na przykład w przypadku salonów samochodowych taką rolę odgrywa jazda próbna. Tu nie tylko chodzi o to, aby przejechać się samochodem. Ale również o to, aby spotkać się z dobrym sprzedawcą. Bowiem dobry sprzedawca jest w stanie nawiązać bardzo bliskie relacje. Czasami tak bliskie, że potencjalnemu klientowi aż trudno odmówić zakupu. Reklamując się trzeba więc kierować do jak najlepszych sprzedawców.