Kiedy i dlaczego warto utrzymywać z klientami regularny kontakt?

Komunikacja za pomocą smartfona - AutomatyzacjaBiznesu.plSą firmy, które głównie bazują na nowych klientach – bo na przykład sprzedają produkty, które można sprzedać komuś tylko raz.

Są też takie, w których produkty zużywają się systematycznie i większość obrotów jest związana z powracającymi klientami.

Musisz sam dopowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Czy regularnie wykonywane telefony, to że co jakiś czas wysyłasz do swoich klientów i potencjalnych klientów maila – powoduje, że nie zapominają o tobie?
  • Czy regularne kontakty powodują, że klienci szybciej wracają?
  • Ile razy, dzięki kolejnemu kontaktowi udało ci się przekonać kogoś bezpośrednio do zakupu?

Jeżeli regularne kontakty z klientami, mają w twojej działalności bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, koniecznie musisz realizować tę strategię w internecie.

  • Zastanawiałeś się kiedyś ile czasu zajmuje ci utrzymywanie kontaktu e-mailowego? Ilu masz potencjalnych klientów?
  • Ilu klientów?
  • Czy regularnie, przynajmniej raz w miesiącu kontaktujesz się z nimi?
  • Jak często sprawdzasz czy nie potrzebują pomocy od ciebie, czy są zadowoleni z produktu który od ciebie kupili?

Zapewne z powodu braku czasu – utrzymujesz tego typu kontakt z niewielką liczbą klientów – lub nie robisz tego wcale.

Postaw się teraz w sytuacji swojego klienta i wyobraź sobie, że kupujesz co jakiś czas pewien produkt i możesz go nabyć od dwóch różnych firm. Handlowiec w jednej z firm raz na jakiś czas wysyła ci krótką wiadomość, pyta czy nie potrzebujesz pomocy, czy produkt się sprawdza lub czy byłeś z niego zadowolony. Druga firma, mimo tego że widziałeś na jej stronie lepszą ofertę – milczy jakoś.

Czy w momencie, gdy już będziesz gotowy do zakupu nie pomyślisz, że ta lepsza oferta drugiej firmy to jakiś podstęp i udawanie? Z kim się skontaktujesz, żeby porozmawiać i być może kupić? Kto pierwszy dostanie okazję do przekonania cię do swojego produktu? Choćbyś znalazł dziesięć powodów, dla których nie możesz utrzymywać regularnych kontaktów z klientami – nie zmieni to faktu, że regularne kontakty zwiększają twoją szansę na sprzedaż.

Mając pełną świadomość tego, że regularne komunikowanie się z klientami wymaga naprawdę wiele czasu, doradzam Ci aby wdrożyć w Twojej firmie wielokrotny autoresponder do automatyzacji utrzymywania kontaktu z klientami.

Automatyzację taką wdrożyliśmy w naszej działalności i w firmach wielu naszych klientów. Raz wdrożona automatyzacja działa i sprzedaje za ciebie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Jedyny czas jaki od momentu wdrożenia poświęcasz – to czas na jej ulepszanie i uruchamianie nowych kampanii promocyjnych.

 , , ,