Jeśli odnosisz sukcesy poza internetem i chcesz rozwinąć sprzedaż internetową zacznij od tego, żeby przyjrzeć się swojej sprzedaży poza internetem. Zidentyfikuj co działa, a co nie.
Co powoduje, że klient kupuje twoje produkty? Co wpłynęło na rozwój sprzedaży? Jakie elementy, działania, akcje i mechanizmy się na to złożyły? Opowiedz mi o tym, a ja ci powiem co jest odpowiednikiem każdego z tych działań w internecie.
Jeżeli uważasz, że jedną z podstawowych rzeczy, która wpływa pozytywnie na decyzję klienta o zakupie lub przyspiesza ją – jest kontakt osobisty – nie oczekuj takich samych efektów z klientami, którzy po prostu weszli na twoją stronę w internecie i wysłali zapytanie ofertowe. Twoja odpowiedź na zapytanie, ma niewiele wspólnego z kontaktem osobistym. Jeżeli faktycznie największe znaczenie, ma to że się z klientem spotykasz, musisz to przenieść do internetu.
Umieść w internecie swoje zdjęcie i informacje o sobie i swojej firmie, zamieszczaj co jakiś czas odpowiedzi na typowe pytania w formie nagrania audio i opublikuj na stronie i YouTube wywiad, w którym opowiadasz o tym jak Twoja firma pomaga klientom. Chodzi o to żeby pokazać w internecie emocje, jakich nie da się przekazać tekstem – a jakie są przekazywane w trakcie bezpośredniego spotkania.