Są firmy, które głównie bazują na nowych klientach – bo na przykład sprzedają produkty, które można sprzedać komuś tylko raz.
Są też takie, w których produkty zużywają się systematycznie i większość obrotów jest związana z powracającymi klientami.
Musisz sam dopowiedzieć sobie na kilka pytań:
- Czy regularnie wykonywane telefony, to że co jakiś czas wysyłasz do swoich klientów i potencjalnych klientów maila – powoduje, że nie zapominają o tobie?
- Czy regularne kontakty powodują, że klienci szybciej wracają?
- Ile razy, dzięki kolejnemu kontaktowi udało ci się przekonać kogoś bezpośrednio do zakupu?
Jeżeli regularne kontakty z klientami, mają w twojej działalności bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, koniecznie musisz realizować tę strategię w internecie.
- Zastanawiałeś się kiedyś ile czasu zajmuje ci utrzymywanie kontaktu e-mailowego? Ilu masz potencjalnych klientów?
- Ilu klientów?
- Czy regularnie, przynajmniej raz w miesiącu kontaktujesz się z nimi?
- Jak często sprawdzasz czy nie potrzebują pomocy od ciebie, czy są zadowoleni z produktu który od ciebie kupili?
Zapewne z powodu braku czasu – utrzymujesz tego typu kontakt z niewielką liczbą klientów – lub nie robisz tego wcale.
Postaw się teraz w sytuacji swojego klienta i wyobraź sobie, że kupujesz co jakiś czas pewien produkt i możesz go nabyć od dwóch różnych firm. Handlowiec w jednej z firm raz na jakiś czas wysyła ci krótką wiadomość, pyta czy nie potrzebujesz pomocy, czy produkt się sprawdza lub czy byłeś z niego zadowolony. Druga firma, mimo tego że widziałeś na jej stronie lepszą ofertę – milczy jakoś.
Czy w momencie, gdy już będziesz gotowy do zakupu nie pomyślisz, że ta lepsza oferta drugiej firmy to jakiś podstęp i udawanie? Z kim się skontaktujesz, żeby porozmawiać i być może kupić? Kto pierwszy dostanie okazję do przekonania cię do swojego produktu? Choćbyś znalazł dziesięć powodów, dla których nie możesz utrzymywać regularnych kontaktów z klientami – nie zmieni to faktu, że regularne kontakty zwiększają twoją szansę na sprzedaż.
Mając pełną świadomość tego, że regularne komunikowanie się z klientami wymaga naprawdę wiele czasu, doradzam Ci aby wdrożyć w Twojej firmie wielokrotny autoresponder do automatyzacji utrzymywania kontaktu z klientami.
Automatyzację taką wdrożyliśmy w naszej działalności i w firmach wielu naszych klientów. Raz wdrożona automatyzacja działa i sprzedaje za ciebie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Jedyny czas jaki od momentu wdrożenia poświęcasz – to czas na jej ulepszanie i uruchamianie nowych kampanii promocyjnych.